בתור כותבת יחסית צעירה אני נזכרת בימים טובים יותר כשהפלאפון היה אמצעי תקשורת ובמקרה הטוב שימש אותנו גם לאיזה משחק ״סנייק״ , לתקופה בה חיכיתי כל היום שתשודר בתכנית האהובה עליי בטלוויזיה.
בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים גיל הבהייה במסכים הולך ויורד וכבר נראה לפעמים שהזעטוטים נולדים מחוברים לחיישני מסך.
כל הורה יודע שזמן מסך פחות מומלץ לילדים ומחקר קנדי חדש מוסיף שמן למדורה ומראה כי שעתיים ביום של צפייה במסכים עלולות לגרום להפרעות קשב ובעיות התנהגות בקרב ילדים.
למרות הנתונים האלו ובעיקר בתקופה רגישה כמו זו, שאנו עושים את צעדינו הראשונים אל עבר החופש בעולם הקורונה, כשהילדים חזרו ללימודים בדיוק בתקופת החגים והם שוב מוצאים את עצמם שעות רבות בבית ללא מסגרת מגיעים הרגעים בהם כבר לא נותרת ברירה אלא המסך.
אז איך בעצם אנחנו יכולים לעשות את זה בדרך הנכונה?
עושים מהלימון לימונדה
השימוש בטכנולוגיה הוא אכן ממכר ולכן חשוב לנצל את הזמן במורה הטובה ביותר ולהשקיע את זמן המסך לטובת פיתוח הילדים.
ילדים ובני נוער רבים משתמשים במחשבים על מנת לפתח רעיונות באמצעות מילים, דימויים או מוסיקה.
הם יכולים להשתמש באינטרנט כדי לגלות מידע נוסף, לפתוח עמודים ברשתות החברתיות ולהביע יצירתיות באמצעות יצירת תוכן משלהם באינטרנט.
בני הנוער והילדים נחשפים לכמויות גדולות מאוד של תכנים ומידע וכיום יש באפשרותם גם להשתמש באפליקציות ולשחק במשחקי חשיבה למינהם ואפילו כדי ללמוד שפות חדשות.
עם זאת עליכם ללמדם כיצד לעשות את זה נכון, ולעודד אותם לשאול שאלות בנוגע למידע אליו הם נחשפים באינטרנט.
כיצד לפתח אצלם הרגלי מסך בריאים?
מומלץ להטמיע את הרגלי זמן המסך כבר מגיל צעיר על מנת לסייע לילדים ולבני הנוער ללמוד להתנהל בצורה נכונה עם הזמן שלהם ולנצל בצורה נכונה את זמנם הפנוי בהמשך.
אל תשכחו שהשינוי מתחיל בנו ובסופו של דבר אנחנו משמשים מודל לחיקוי ודוגמא אישית בקרב הילדים שלנו.
על מנת להגביל את זמן המסך שלהם עלינו תחילה לצמצם את זמן המסך שלנו.
החזיקו בבית משחקי קופסא, קלפים או כל דבר המהווה אפשרות בידור וגירוי על מנת שהילדים לא ישתעממו ויחזרו לבהות במסכים.
השאירו את הטלוויזיה כבויה בבוקר לפני שיוצאים מהבית ובערב בשעות ארוחת הערב וההשכבה ומלאו את הזמן הזה בקצת זמן איכות משפחתי יחד.